Viteza de încărcare a website-urilor e-commerce este crucială!

viteza website incarcare

În România puține website-uri de e-commerce pun accent pe viteza de încărcare. Majoritatea magazinelor online au probleme la acest capitol și exceptând jucătorii importanți din acest domeniu, restul se mulțumesc cu un website care poate „arată” bine si care efectiv se află online.

Vorbim de business-uri în care s-au facut investiții substanțiale pentru a putea vinde online, dar care odată live, refuză să treacă pe un server dedicat sau să cumpere o extensie de 200 dolari care le-ar îmbunătăți semnificativ timpul de încărcare utilizatorilor aflati pe site și în general au așteptări mult prea mari în privința vânzărilor, defapt așteaptă să se îmbogațească rapid și automat vor scoate țap ispășitor agenția sau expertul cu care au colaborat.

Nu apăr „experții” sau agențiile românești, majoritatea sunt slab pregatite și încearcă să mănânce de bani clienții, dar principalul vinovat pentru lipsa de succes a unui magazin online este antreprenorul, care nu are viziune, nu și-a dezvoltat o strategie clară și nu s-a înconjurat cu oameni valoroși capabili să facă diferența.

De ce este atât de importantă viteza de încărcare a unui website, cu precădere un magazin online?

Iată principalele două motive!

1. Dacă website-ul tău se mișcă repede vinzi mai mult!

Este atât de simplu! Nu îți face iluzii că utilizatorii, odată ajunși în magazinul tău online vor fi impresionați până la lacrimi și o să aibă răbdare cu site-ul tău care încarcă pagina de listing produse în 5 secunde și în alte 5 secunde pagina de produs. Nu, dacă nu ești încă un nume în domeniu, utilizatorii nu vor avea răbdare, mai ales publicul tânăr, din instinct vor abandona pagina, pentru ei internetul este vast și plin de alternative, de ce s-ar limita la o singură pagină care nu le livrează instant ceea ce doresc?

în 2017 aproape totul este instant și practic la un click distanță: mesagerie, muzică, filme, stiri, pornografie și produse. Americanii o numesc „instant gratification” adică recompensa imediata și dacă nu înțelegi efectele produse de acest fenomen, te așteaptă o mare dezamăgire în afacerile tale din online.

Fiecare secundă contează! Viteza de încărcare este un factor contribuitor major în abandonul paginilor. După cum se poate observa în graficul de mai jos cu cât o pagina se încarcă mai greu cu atât rata de abandon crește.

Odată cu abandonul paginilor dispar și potențiale conversii. Pentru a înțelege mai bine cât de mulți potențiali clienți poți pierde datorită încărcării greoaie a website-ului tău, hai să facem următorul exercițiu:

1 secundă întârziere poate însemna o reducere cu 7% a ratei de conversie pentru un site ecommerce, astfel dacă un magazin online are vânzări de 100.000 de lei pe zi, 1 secundă pierdută în timpul de încărcare rezultă într-o pierdere de 2.500.000 lei pe an. 

2. Vei obține poziții mai bune în motoarele de căutare!

Motoarele de căutare precum Google răsplătesc website-urile care sunt capabile să ofere o experiență cât mai bună utilizatorilor. De ce ar poziționa Google pe locul 1 un website care se încarcă greoi și pe care marea majoritate a utilizatorilor îl părăsesc înainte să se încarce complet? Rezultatul nu ar mai fi relevant și utilizatorul ar fi nevoit să încerce alta pagină.

Care sunt factorii prin care Google determină daca website-ul tău este suficient de rapid?

În primul rând, Google este suficient de isteț încât să iți evalueze viteza website-ului singur. Poți înțelege mai bine acest proces testându-ți site-ul pe acest tool oficial: PageSpeed Insights

Testul este strict orientativ și nu bate nimic în cuie, de aceea nu trebuie să consideri că website-ul tău este în siguranța doar pentru că a scos un scor bun la acest test. Google ia în considerare și modul în care utilizatorii interacționează cu site-ul tău, luând în calcul factori precum rata de bounce sau timpul mediu petrecut de utilizator pe site.

Cu cât acești indici sunt mai pozitivi și viteza de încărcare efectivă este mai scăzuta cu atât sansele tale cresc în obținerea unor poziții mai bune în rezultatele din Google. Drept urmare vei avea șanse să devansezi competitori cu o autoritate mai ridicată dar cu o optimizare de viteză precară.

Pentru a înțelege mai bine cât de important este timpul de încărcare al paginilor în poziționarea pe Google, am analizat viteza de încărcare pentru primele 10 rezultate a 20 de cuvinte cheie populare din industrii diferite:

viteza de incarcare medie

În încheiere: Viteza de încărcare a unui magazin online este esențială, atât pentru creșterea conversiilor cât și pentru atragerea de trafic organic prin obținerea unor poziții mai bune în Google. 

Dacă credeți ca mai există ceva de adăugat sau pur si simplu mai aveți întrebări, secțiunea de comentarii ramâne deschisă.

Entuziast SEO și Online Marketing

Adaugă un comentariu:

Adresa Dvs. de e-mail nu va fi publicată.

Site Footer