Backlink-uri rel=”nofollow” – Merită efortul?

Există două tipuri de backlink-uri pe care site-ul tău le poate obține din exterior. Backlink-uri Dofollow transmit autoritate, drept urmare website-ul tău primește puncte SEO pe care Google le contorizează și de care va ține cont în rezultate.

În esență nu există tag dofollow, numai tag-ul rel=”nofollow” există, acesta informează motoarele de căutare si roboții care fac crawl să nu „urmărească” backlink-ul respctiv și drept urmare să nu se transfere autoritate SEO. Dacă un link nu are implementat tag-ul rel=”nofollow” atunci în esență, acel link, este dofollow și o sa transfere o parte din autoritatea domeniului și a paginii către sursa care trimite link.

De ce sunt backlink-urile dofollow importante pentru SEO?

Importanța backlink-urilor dofollow este legendară! Pentru foarte mulți ani backlink-urile dofollow au reprezentat principala modalitate prin care Google și alte motoare de căutare diferențiau importanța paginilor în rezultatele de căutare. Cu cât mai multe backlink-uri dofollow aveai, cu atat Google te poziționa mai sus. Bineînțeles au urmat abuzurile și tehnicile black-hat SEO care au forțat Google sa iși actualizeze algoritmul în așa fel încât numai backlink-urile reale și din surse de calitate să se pună atunci când vine vorba de poziționarea în rezultate.

Backlink-uri Nofollow versus backlink-uri Dofollow

Pentru un profil de backlinks sănătos, ai nevoie atât de backlink-uri dofollow cât și de backlink-uri nofollow. Pe termen lung, Google apreciază ambele tipuri de backlinks și caută un balans natural. Dacă toate sau majoritatea backlink-urilor tale sunt dofollow Google poate să deducă că le-ai obținut într-un mod manipulativ sau spammy, chiar dacă tu nu ai facut asta!

Cum arată un profil de backlink periculos?

profil de backlink periculos

Diferența între backlink-urile dofollow și cele nofollow este semnificativă, drept urmare Google vede campaniile pentru atragerea backlink-urilor dofollow periculoasă atât pentru utilizatori cât si pentru algoritmul lor.

În schimb nu am văzut un website penalizat de Google pentru prea multe backlink-uri nofollow, dar intradevăr dacă ai în marea lor majoritate backlink-uri nofollow nu poți să te aștepți la rezultate de top în Google, pentru asta ai nevoie de autoritate, drept urmare de backlink-uri dofollow.

Relevanța backlink-urilor contează!

Mai presus de toate, când vine vorba de backlink-uri Google pune accent pe relevanță! Chiar dacă un backlink este nofollow și nu transferă autoritate site-ului, el poate fi foarte relevant pentru utilizatori, Google vede și poate aprecia acest lucru.

Backlink-urile trebuie sa fie relevante ca industrie, subiect și limbă. Nu te poți aștepta ca Google să te ia în serios când profilul tău de backlinks are în marea lui majoritate link-uri din China și Rusia pe teme financiare, când tu defapt vinzi pantofi de damă în România.

Care este viitorul? Mai sunt backlink-urile dofollow factor de ranking in 2018?

Personal cred că urmează o schimbare semnificativă în ceea ce priveste backlink-urile, în special backlink-urile dofollow și cat de mult o să mai conteze pentru Google în viitor ca factor de ranking.

Recent Google a anunțat că nu mai ia în considerare backlink-urile de pe site-uri precum Forbes, Entrepreneur, Inc Now și Huffington Post pentru că acestea sunt în mod constant folosite de vânzători de backlinks care profită de pe urma acestei cereri constante de backlink-uri dofollow de pe site-uri cu autoritate ridicată.

Rezultatul este următorul: toate publicațiile de mai sus, au decis să evite eventuale probleme cu Google și și-au setat rel=”nofollow” pentru toate link-urile externe.

Încotro ne îndreptăm? Numai Google stie și rămâne de văzut. Dar un lucru este cert, puterea de ranking deținută de backlink-urile dofollow se micșorează de la an la an.

Backlink-uri rel=”nofollow” – Merită efortul?
5 (100%) 1 vote

Entuziast SEO și Online Marketing

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Site Footer